Aron Kroes (1987) focust zich voornamelijk op schilderkunst waarbij de kaders van het figuratieve worden opgezocht. De toepassing van abstractie komt voort uit een intuïtieve benadering. Het is een representatie van gevoel, ervaringen en techniek waarbij geen concessies worden gedaan. De interpretatie is vrij waardoor het portret als een spiegel fungeert voor de aanschouwer. Binnen het kunstenaarslandschap bevindt Aron zich op het snijvlak van het figuratieve en abstracte. Zijn onderzoek spits zich dan ook toe op de grenzen van het figuratieve. Daarnaast heeft de intuïtieve benadering een grote invloed op het werk.
De schilderwerken worden ten alle tijden gemaakt zonder referentie wat resulteert in een vertaling en afspiegeling van gevoel en emotie op het moment dat het werk gemaakt wordt. In zekere zin kan het werk van Aron gezien worden als een conceptueel zelfportret. De schilderwerken hebben doorgaans een chaotisch karakter waarbij soms onverwachte schoonheid opduikt. Hoewel de werken altijd te herleiden zijn tot de basisvormen van een portret, wordt door het toepassen van abstractie, de kijker meegenomen in een wereld van voortdurend evenwicht tussen expressieve vormen en een rijk kleuren palet
Daarnaast staat licht, voornamelijk de reflectie daarvan, centraal binnen het werk. Met gebruik van metallic- en verchroomde kleuren wordt de confrontatie met licht en reflectie opgezocht. Deze kenmerkende/onderscheidende kleuren, vaak synthetische spuitverf, kennen een duidelijke invloed vanuit de graffiti- en streetart scene. Deze erfenis uit het verleden wordt door Aron met liefde en trots omarmt en toegepast binnen zijn huidige werk.